Sunday, February 15, 2009

bukan ku mengeluh....

hari tok kerja nang boring gila... rasa nak nerais jak... sik da mood nak molah call... aku rasa nak gila kerja hujung minggu... dah lah hr sabtu n ahad bulan tok langsung sik ada off... sik gila apa cam tok... mbak sakit palak gik tok... panadol dah berapa igek di telan sik juak ngasi... aku rasa rimas gilak2... ngenang kinek tok susah dapat kerja ba... mun sik dah lamak aku lari dari sitok... managment yang keterlaluan... sik ada peri kemanusiaan langsung... sik bodo apa nama cam tok... nak madah bodo sik juak, mun bodo sik pat jd mgmt....nang sengaja nak nyusah mek org jak...isk,..geram gilak2 ko...


kerja direct 7 hari buat aku mual....MUAL....hari ke 5 kerja jak dah lemah, apa lagik hari ke 7 ya....ada 3 hari gik aku perlu kerja minggu tok... baruk nemu off...ya pun hari khamis.... OHHhhh......apalah nasib o.....sabar je lah labu.... tp ku sik mok jadi labu.... hehe....


aku tauk hidup sik boleh mengeluh....ingat ada gik org yang lebih susah dari kita... "dalam hidup, kita harus slalu pandang ke depan, jangan mudah mengalah, jangan cepat putus asa...but sekali sekala jangan lupak toleh belakang, supaya kita sik suka mengeluh or mudah lupak dirik"...ya pesan laki ku slalu bila aku ngerepak pasal kerja or hidup...

2 comments:

Hello Hello said...

boleh sik aku mengeluh..

fuhhhhhh..(~_~)
aku slalu kenak anuk mak di rumah:
'bila gik mauk kerja tetap'
'malar jak buang duit' <-sebab kuat shopping

fuhhhhh
fuhhhh
huhh~

kedek said...

benar kata ktk tina...7 ari rasa lamak gilak nak keje. Nak ngeluh pun....terpaksa tahan..sbb nak survive....hehehe